گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۶ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۷۵ مورد

تعداد بازدید های دیروز : ۲۴۸ مورد

تعداد بازدید های هفته : ۱۷۰۹ مورد

تعداد بازدید های کل : ۱۱۷۹۸۵۲ مورد

پر بازدید ترین روز : ١٤٠٣/٢/٢٥ - ۹۱۴۹ مورد

آیین تکریم و معارفه «مشاوران معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت» برگزار شد

چهارشنبه ٢٧ شهریور ١٣٩٨ ساعت ٩:٣٢ ق.ظ   ( بازدید : 911 نفر )


آیین تکریم و معارفه «مشاوران معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت» با حضور کارکنان معاونت فرهنگی و دانشجویی این وزارتخانه در محل معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت برگزار شد.

به گزارش مفدا، آیین تکریم و معارفه «مشاوران پیشین و جدید معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت»، صبح دوشنبه ۲۵ شهریورماه با حضور کارکنان معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در محل این معاونت برگزار شد.

دکتر سیماسادات لاری معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در ابتدای این نشست با تأکید بر تجدید میثاق دوباره در انجام فعالیت‌های سازمانی و اداری، گفت: من به فعالیت‌های اثربخش تک‌تک همکاران در معاونت فرهنگی و دانشجویی واقف هستم و بارها چهره شاد و غمگین شما را مشغول فعالیت و کار دیده‌ام. برای من اهمیت دارد که شما با انرژی زیاد و توان بالا در انجام وظایف و مسؤولیت‌هایتان تلاش کرده و نسبت به خود و سایر همکارانتان تعصب و غیرت داشته باشید. برای ما خصوصیات اخلاق سازمانی اهمیت زیادی دارد و باید در انجام درست آن‌ها تجدید میثاق کنیم.

وی با اشاره به ضرورت وجود روحیه تعاون و همکاری در هر رده از مسؤولیت اداری، بیان کرد: لازمه فعالیت در معاونت فرهنگی و دانشجویی کار با عشق و تلاش زیاد و مداوم است. دانشجویان آینده‌سازان کشور به حساب می‌آیند و برای همه ما محترم و مورد تکریم هستند. خداوند بر ما منت گذاشته تا در این حوزه فعالیتی داشته باشیم و برای ایفای مسؤولیت نباید دنبال عناوین و مقام‌های دنیوی و ظاهری باشیم.

 لاری فعالیت تاثیرگذار در حوزه دانشجویی را مبتنی بر مشارکت جمعی دانست و بیان کرد: من با تمرکز قدرت در تصمیم‌گیری‌ها مخالف هستیم و تمام تصمیمات خودم را به صورت شورایی اتخاذ می‌کنم. این کار باعث افزایش روحیه همکاری و ارتباط مسالمت‌آمیز با دیگران می‌شود. ما باید ضمن برقراری ارتباط مؤثر با دانشجویان و دوستان و همکاران از تمام توان خود در حوزه دانشجویی بهره بگیریم.

وی ادامه داد: ما باید با تأسی به بزرگان علم و معرفت، انرژی بیشتری صرف کار در حوزه معاونت فرهنگی و دانشجویی کنیم. باید به دانشگاه‌ها که در خط مقدم فعالیت‌های فرهنگی و دانشجویی قرار دارند کمک کنیم تا بتوانند زمینه را برای بروز و ظهور استعدادها و ظرفیت علمی و فرهنگی دانشجویان فراهم کنند. عموماً دانشگاه‌ها در انجام فعالیت‌های فرهنگی و دانشجویی پیش‌رو هستند و منتظر ما نمی‌مانند، بنابراین ما نباید از دانشگاه‌ها عقب بمانیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت ضمن تکریم فعالیت‌های موثر دکتر محمد تاج‌فر دبیر پیشین ستاد فعالیت‌های جهادی و دکتر قنبری مشاور پیشین معاونت فرهنگی و دانشجویی، گفت: هر مدیری که در یک منصب جدید قرار می‌گیرد از افرادی که به او نزدیک هستند و شناخت خوبی از آن‌ها دارد بهره می‌گیرد. در این راستا هدف آن مدیر تسهیل امور و شتاب دادن به رشد نظام تحت نظر اوست. دکتر تاج‌فر و دکتر قنبری شأن هیات علمی دارند و در این سال‌ها زحمات زیادی را متحمل شده‌اند و من صمیمانه زحمات این دو بزرگوار را ارج می‌نهم و امیدوارم که در هر مسؤولیتی که قرار می‌گیرند موفق و پیروز باشند.

وی در ادامه در معرفی مشاوران جدید خود گفت: دکتر سید عابدین حسینی آهنگری کارنامه درخشانی در دانشکده علوم پزشکی آبادان داشته و یکی از معاونان خوب دانشگاهی هستند. دکتر حسن زائری‌لطف نیز سوابق درخشانی نظیر مدیریت فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی همدان را دارند و نیز انسان خوش‌فکر و باتدبیری هستند که در زمینه برنامه‌ریزی به ما کمک می‌کنند. من حضور این دو عزیز را به فال نیک گرفته و امیدوارم با وجود خدمات ایشان خون تازه‌ای به معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت دمیده شود.

معاون وزیر بهداشت درباره فعالیت‌های پایگاه خبری مفدا نیز اشاره کرد: من مدافع سرسخت مفدا هستم و این پایگاه خبری برای من بسیار مهم است. آقای معماری در این حوزه زحمات زیادی کشیده و به مفدا هویت بخشیده‌اند. ما باید در حوزه رسانه منعطف باشیم و رسانه باید با مخاطبان خود تعامل بیشتری داشته باشد. مخصوصا در زمینه فعالیت مفدا که مخاطبان آن دانشجویان نکته‌سنج هستند. بنا داریم یک شورای اطلاع‌رسانی برای افزایش ضریب تاثیر مفدا تشکیل دهیم تا این حوزه بیش از پیش تقویت شود.

فعالیت‌های جهادی را با دست خالی پیش بردیم

سخنرانی بعدی جلسه تکریم و معارفه مشاوران معاونت فرهنگی و دانشجویی، دکتر محمد تاج‌فر دبیر پیشین ستاد اردوهای جهادی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت بود. وی با اشاره به برکاتی که از کار جهادی حاصل می‌شود، اظهار داشت: اگر برکتی در کار جهادی است به خاطر اخلاصی است که جهادگران دارند و ما نیز از این برکت برخوردار می‌شویم.

وی افزود: من حضور در عرصه فعالیت‌های جهادی را وظیفه خود می‌دانستم و همین باعث می‌شد خودم برای کنار کشیدن از این کار پیشقدم نباشم، الان نیز از خانم دکتر لاری که این بار سنگین را از دوش من برداشتند، سپاسگزارم.

تاج‌فرد با اشاره به اینکه فعالیت‌های «ستاد فعالیت‌های جهادی» با دست خالی و کمبود نیرو انجام شد، اظهار داشت:بیش از ۱۸۰۰ اردوی جهادی با کمترین هزینه و حاشیه در چند سال گذشته بحمدالله برگزار شد. به جرأت اعلام می‌کنم که ستاد فعالیت‌های جهادی از کم حاشیه‌ترین واحدهای معاونت فرهنگی و دانشجویی بود و توانست با دست خالی کار را پیش ببرد.

دبیر پیشین ستاد فعالیت‌های جهادی وزارت بهداشت با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص لزوم حضور مسئولان در میان مردم و دیدار رو در رو با آنان، اضافه کرد: در کار جهادی زمان برای ما مطرح نبود، وظیفه خود می‌دانستم که هر زمانی لازم باشد سفر بروم و در میدان کار جهادی در کنار جهادگران حضور داشته باشم و به آنها خدا قوت و دلگرمی بدهم. در واقع فعالیت‌های جهادی را در این مدت با تشویق، تبلیغ و همین سفرهای استانی جلو بردیم.

جایگاه هر فرد بر اساس فعالیت او تعیین می‌شود

در ادامه این جلسه دکتر سید عابدین حسینی آهنگری مشاور جدید معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت نیز ضمن سپاسگزاری از دکتر لاری معاون وزیر بهداشت به جهت حسن اعتمادش به وی، گفت: امیدواریم در خصوص نیروی انسانی بتوانیم گام موثر رو به جلویی برای پیشرفت فعالیت‌ها برداریم.

وی در ادامه خطاب به همکاران معاونت فرهنگی و دانشجویی اظهار داشت: هر فردی در سیستم جایگاه خود را با فعالیت اجرایی و تعصب و تلاشی که در مجموعه دارد، تعیین می‌کند. اگر  همه همکاران با عشق، تعصب و  علاقه به فعالیت‌ها فرهنگی و دانشجویی اهتمام ورزند، یقیناً برکات و تأثیرات قابل توجهی بر جای خواهد ماند. 

مشاور معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، افزود: بر اساس قانون۸۰. ۲۰، در مجموعه‌ها ۸۰ درصد کارها توسط ۲۰ درصد افراد انجام می‌شود و ۲۰ درصد کارها توسط ۸۰ درصد افراد؛ اما من معتقدم در حوزه فرهنگی همه افراد باید فعالیت جمعی داشته باشند و با عشق تلاش کنند. امیدوارم تا روزی که ما نیز در این مجموعه حضور داریم به نحوی فعالیت کنیم که در پیشگاه خدای خود شرمنده نباشیم.

امیر للـه‌گانی مدیر کل فرهنگی وزارت بهداشت نیز در این جلسه با اشاره به زحمات دکتر تاج‌فر در ستاد اردوهای جهادی، خاطر نشان کرد: هر مدیر جدیدی که وارد سیستم می‌شود حق دارد که افراد جدیدی به مجموعه اضافه و یا تغییراتی ایجاد کند این موضوع ارتباطی هم به تفکرات سیاسی افراد ندارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ممکن خطر فکری دو نفر از لحاظ کاری با یکدیگر سازگار و هم‌راستا نباشد، گفت: اختلاف نظرهایی در کار پیش می‌آید اما مهم پیش بردن اهداف مجموعه است.

للـه‌گانی یکی از ویژگی‌های بارز شخصیتی دکتر تاج‌فرد را خلوص نیت ایشان دانست و گفت: در چند سالی که با ایشان همکار بوده‌ام ایشان را فردی مؤمن و دل‌سوز یافتم که ارتباط دلی بسیار عمیقی با امام رضا(ع) دارند و می‌توان گفت هر هفته پیام محبت ایشان از حرم مطهر امام رئوف به ما می‌رسید. از زحمات چند ساله ایشان و دکتر قنبری بزرگوار صمیمانه تشکر کرده و امیدوارم هرکجا هستند سلامت و موفق باشند.

مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت ابراز امیدواری کرد مشاوران جدید معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با کمک پتانسیل موجود بتوانند در پیشبرد اهداف سازمانی موفق باشند.

ضرورت ترویج مکارم اخلاقی در بین کارکنان

در ادامه این نشست دکتر حسن زائری لطف مشاور جدید معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با تاکید بر افزایش صمیمیت در فضای معاونت فرهنگی و دانشجویی، گفت: نباید اجازه دهیم مسائل حاشیه‌ای و پیش داوری‌ها به ما انگیزه منفی بدهد. باید سعی کنیم فضا و جو را با صمیمیت پیش ببریم و همدلی و همکاری‌های دوسویه برقرار کنیم.

مشاور معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، اضافه کرد: افزایش روحیه همدلی باید از سطح وزارتخانه به دانشگاه‌ها منتقل شود. دلیلی ندارد که ما در وزارتخانه برای دانشگاه‌ها تصمیم بگیریم بلکه درست‌تر این است که با همکاری قشر دانشگاهی و دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کار را با صداقت پیش ببریم و اتاق فکر مشترک تشکیل دهیم.

وی با اشاره به ضرورت توجه به مکارم اخلاقی در اظهار نظرها و فعالیت‌های اداری، گفت: در کتاب «گفت‌وگو باخدا» شخصی خدا را به خواب می‌بیند و از خدا می‌پرسد که چه چیزی در بین انسان‌ها خداوند را متعجب می‌کند؟ جواب داده می‌شود که بعضی از انسان‌ها طوری زندگی می‌کنند که انگار هرگز نمی‌میرند. شما دنبال پول می‌دوید و سلامتی خود را از دست می‌دهید اما همان پول را صرف سلامتی خود می‌کنید. از کودکی ملول می‌شوید اما همیشه در حسرت کودکی هستید. امیدوارم همه ما در هر مسئولیت‌ و جایگاهی هستیم خداوند متعال را در نظر بگیریم تا دعای خیر دیگران را پشت سر خودمان داشته باشیم.

قائل به هم‌اندیشی و تصمیم‌گیری مشارکتی هستیم

مدیر روابط عمومی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت سخنران بعدی این مراسم بود. وی نیز ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ماه محرم و عاشورای حسینی، عنوان کرد: بزرگترین سرمایه یک مجموعه و نظام اداری سرمایه انسانی آن است و موفقیت هر دستگاه و سازمانی در گرو وجود منابع انسانی با کیفیت آن است. یکی از اقدامات شاخص دکتر قنبری ترمیم منابع انسانی در معاونت فرهنگی و دانشجویی بود که از سال ۹۳ تا امروز با اقداماتی که جهت ترمیم نیروی انسانی انجام شد، می‌توان گفت مشکل کمبود شدید منابع انسانی معاونت فرهنگی و دانشجویی تا حدودی مرتفع شده است.

 معماری با اشاره به فعالیت‌های موثر دکتر تاج‌فر در اجرای فعالیت‌های جهادی وزارت بهداشت اظهار داشت: پیش از آنکه فعالیت‌های جهادی شکل منسجم کنونی خودش را پیدا کند، اجرای این فعالیت‌ها برعهده یک از تشکل‌های دانشجویی بود. اگرچه این تشکل دانشجویی فعالیت‌های مثبت و ثمربخشی در این حوزه انجام می‌داد اما تعدادی از دانشجویان به دلیل اختلاف نظر فرهنگی و اندیشه‌ای با این تشکل از حضور در فعالیت‌های جهادی بازمی‌ماندند. ستاد اردوهای جهادی این ظرفیت و زمینه را گسترش داد و کمک کرد تا مسیر حضور افراد با سلایق مختلف فرهنگی و سیاسی در فعالیت‌های جهادی در قالب کانون‌های جهادی هموار شده و همه علاقمندان به فعالیت‌های عام‌المنفعه و جهادی امکان حضو در اردوهای جهادی را داشته باشند و این موضوع حتما باقیات صالحات دکتر تاج‌فرد و همکارانشان خواهد بود.

وی در ادامه ضمن خوش آمد به دکتر حسینی و دکتر ذاکری لطف آنها را از جمله مدیران موفق و کارآمد دانشگاه‌های علوم پزشکی آبادان و همدان توصیف کرد و اظهار امیدواری کرد که حضور آنها منشا خیر و برکت برای معانت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت باشد.

نباید از انباشت سرمایه غافل شویم

در ادامه این جلسه دکتر حسام‌الدین علامه قائم مقام دبیر کمیسیون توسعه آموزش عالی قرآن در نظام سلامت نیز با اشاره به تلاش‌های دکتر تاج‌فر و دکتر قنبری، بیان کرد: در منابع دینی ما آمده است که درباره اشخاصی که از بین ما رفته‌اند شهادت کارساز بدهیم. من شهادت می‌دهم که این دو بزرگوار تلاش زیاد و خروجی بالایی داشته‌اند. البته باید توجه داشته باشیم که همه ما نقاط ضعف و قوت زیادی داریم و نگاه ما به امور نسبی بر اساس سلیقه و اتخاذ یک رویکرد با مؤلفه‌های متنوع و متکثر است.

وی افزود: هر مدیری حق دارد هژمونی مدیریتی خود را براساس سلایق خود نظم دهد اما در این بین نباید از انباشت سرمایه غافل شویم. باید از تجربه‌های پیشین بهره بگیریم تا دوباره‌کاری نشود. دکتر تاج‌فر از نظر مستندسازی و حضور در صحنه و کار جهادگونه مدیریت خوبی بر ستاد فعالیت‌های جهادی وزارت بهداشت داشتند. امیدوارم با حسن ظن و اخلاق حرفه‌ای بتوانیم در این راستا با قوت و قدرت بالایی فعالیت کرده و فضای سازمانی مناسبی برقرار کنیم.

رحمان خدابنده‌لو مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت آخرین سخنران جلسه تکریم و معارفه بود.  وی آمدن و رفتن مسؤولان و مدیران در سیستم‌های اداری را امری طبیعی عنوان کرد و گفت: یکی از حقوق مدیران ارشد این است که بتوانند مدیرانی که می‌خواهند با آنها وظایف سازمانی را پیش ببرند را بر اساس شناخت و سلایق خود انتخاب کنند و این موضوع امری کاملا طبیعی است.

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت در پایان از زحمات چند ساله دکتر قنبری و دکتر تاج‌فرد تشکر و قدردانی کرده و ابراز امیدواری کرد مشاوران جدید این معاونت بتوانند مأموریت‌ها و وظایف ذاتی معاونت فرهنگی و دانشجویی را به نحوی مطلوب انجام دهند.

گفتنی است در پایان این نشست، معاون وزیر بهداشت با اهدای لوح تقدیر و هدیه‌ای از طرف همکاران این معاونت، از زحمات دکتر تاج‌فرد و دکتر قنبری قدردانی کرد. 


منبع : معاونت دانشجویی و فرهنگی چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.




















جستجو
زن ریحانه است (۱۲۰۳۹ بازدید)
مهارت حل مسئله (۵۴۶۳ بازدید)

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...