گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۳ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۳۰۷ مورد

تعداد بازدید های دیروز : ۳۲۱ مورد

تعداد بازدید های هفته : ۲۲۶۵ مورد

تعداد بازدید های کل : ۱۱۷۴۸۱۱ مورد

پر بازدید ترین روز : ١٤٠٣/٢/٢٥ - ۹۱۴۹ مورد

گزارش عملکرد سال 1394 اداره تغذیه

سه شنبه ٢٨ اردیبهشت ١٣٩٥ ساعت ١٤:٤٨ ب.ظ   ( بازدید : 895 نفر )


گزارش عملکرد سال 1394

با احترام ، عملکرد اداره تغذیه معاونت محترم دانشجویی فرهنگی طی سال 1394 خدمت حضرتعالی ارائه میگردد :

باستناد مصوبات هیات محترم وزیران و آیین نامه های اجرایی و به منظور توسعه مشارکت بخش غیر دولتی در ارائه خدمات و استفاده بهینه از امکانات موجود ، معاونت دانشجویی دانشگاه ارائه خدمات و فعالیت های سلف سرویس را به شرکتی خصوصی واگذار نمود تا با نظارت اداره تغذیه این عمل انجام شود . لذا شرکت طبخ و طعم افشین تا 16آذر ماه سال 1394 این وظیفه را به عهده داشت و سپس با انجام یک مرحله مناقصه ارائه خدمات تغذیه ای دانشجویان به شرکت تامین سبز واگذار گردید که از 17آذر ماه 1394 شروع بکار نموده وبه لطف خداوند متعال رضایت نسبی بیشتری از دانشجویان از نظر کیفیت و کمیت غذا حاصل گردیده است .

برنامه عبارتست از کلیه عملیات طبخ و توزیع غذا ( صبحانه ، ناهار و شام ) طبق بسته خدمتی که در سلف سرویس مرکزی و خوابگاه های دانشجویی ( الزهراء ، نرجس و برادران ) انجام می یابد . برنامه غذایی از صبحانه شنبه شروع و با ناهار پنجشنبه پایان می یابد ولی در فصول امتحانات ناهار روزهای تعطیل نیز پخت و توزیع گردید .

پرسنل آشپزخانه با نظارت اداره تغذیه ملزم به دریافت کارت سلامت بهداشتی گردیده و همگی دارای کارت شناسایی عکس دار شدند . در ضمن کار آموزش هایی به پرسنل آشپزخانه توسط اداره تغذیه داده شد .

نقص هایی که در سلف سرویس دیده میشد برطرف گردید. کلیه شیر های آب دستشویی سرویس ها و داخل آشپزخانه رفع نقص شد مشکل سیستم برق هواکش ها و کباب پز و موتور هود مرکزی تعمیر و برطرف گردید . انبارها پالت گذاری شدند مواد اولیه مختلف تفکیک شده و در جای مخصوص خود قرار داده شد .دوعدد منقل جدید خریداری ونصب گردید.

پخت و پز در دو شیفت صبح و عصر انجام می یابد که شامل ناهار و شام است در اواسط هر ماه برنامه غذایی ماه بعد بر اساس جدول فراوانی غذاها و همچنین چیدمان آن بر اساس ارزش تغذیه ای آنها آماده میشود. با عیب یابی بخشهایی از سیستم اتوماسیون تغذیه با تلاش و جدیت معاونت و مدیر محترم دانشجویی دانشگاه ، دانشجویان با کارت دانشجویی و با مراجعه به سایت دانشگاه برنامه غذایی مورد نظرشان را انتخاب مینمایند .. مطلب مهم اینکه با پیگیرهای معاونت ومدیریت محترم دانشجویی وهمچنین اداره تغذیه و واحد انفورماتیک ، نرم افزار تغذیه ای خریداری گردید و در فروردین 1395نصب وراه اندازی میگردد.این طرح علاوه بر صرفه جویی در مصرف کاغذ و وقت دانشجویان ، مزایای بسیاری دارد از جمله : نظارت در هر لحظه بر میزان رزرو غذا که از هدر رفتن آن جلوگیری میکند ، میزان دریافت غذا ( آمار دقیق ) و نیز امکان رزرو و لغو رزرو برای دانشجویان فراهم است و همچنین اطلاعات کاری در دسترس است .

در مراسم های مختلف از جمله روز دانشجو ، زیارت عاشورا ، مسابقات قرآن ، دانشجویان مهمان از سایر دانشگاه ها و ... پذیرایی و نظارت بر انجام آن بر عهده اداره تغذیه بوده که تمامی مراحل پخت و پز ، سرو و توزیع غذا و در نهایت جمع آوری ظروف را شامل می باشد .

بطور کلی طی سال 1394حدود 154261 وعده غذایی شامل 102080 پرس کباب و ته چین وانواع خورشت ، 39123 پرس غذای مخلوط وخوراک  جهت شام و13058  وعده صبحانه بین دانشجویان توزیع گردید .

قسمت دیگری از وظایف انجام شده بدین گونه است که در پایان هر هفته چک لیست هفتگی از عملکرد پیمانکار تکمیل گردد و در پایان هر ماه یک چک لیست کلی با امتیاز کاری پیمانکار طی نامه ای به معاونت محترم دانشجویی ارائه میگردد . علاوه بر چک لیست ، آمار غذایی مصرف شده دانشجویان و پرسنل همکار و هیات علمی محترم  نیز به انضمام این نامه می باشد .

اداره تغذیه بر کلیه مراحل شامل خرید مواد اولیه ، انبار کردن آن ، نگهداری در سرد خانه و انبار ، نظافت کلیه مکان ها ، انتقال مواد از سردخانه و انبار به سالن آشپزخانه ، پخت و پز و توزیع غذا بین دانشجویان و پرسنل نظارت دارد و طبق آمار هر روز ، مواد اولیه بر اساس جدول وزنی غذاها توزین شده و جهت پخت در اختیار آشپز قرار داده میشود .

رعایت اصول صرفه جویی و توجه به اعتبارات موجود و سلامت کاری سرلوحه تمامی مراحل کاری اداره تغذیه بوده و خواهد بود.


منبع : اداره آمار و فنآوری اطلاعات معاونت دانشجویی و فرهنگی چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.




















جستجو
زن ریحانه است (۱۲۰۱۰ بازدید)
مهارت حل مسئله (۵۴۵۷ بازدید)

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...