گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۲۱ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۴۱۰ مورد

تعداد بازدید های دیروز : ۳۲۱ مورد

تعداد بازدید های هفته : ۲۳۶۸ مورد

تعداد بازدید های کل : ۱۱۷۴۹۱۴ مورد

پر بازدید ترین روز : ١٤٠٣/٢/٢٥ - ۹۱۴۹ مورد

پرورش اندام و تناسب اندام

شنبه ١٢ دی ١٣٩٤ ساعت ٨:٢٨ ق.ظ   ( بازدید : 662 نفر )


با وجود اینکه علم پرورش اندام و تناسب اندام، مسیر علمی خوبی را در پیش گرفته است، اما هنوز باورهای غلط در این رشته ورزشی پر مخاطب حاکم است و متأسفانه تعداد بسیاری از ورزشکاران درگیر این نوع دیدگاه های غلط می شوند. ما سعی می کنیم تا حدی باورهای بسیار شایع را شناسایی کنیم و نسبت به آگاه سازی شما اقدام کنیم. در این مطلب به بررسی چند باور غلط در پرورش اندام و تناسب اندام می پردازیم

1-اجباری نیست که یک سری حرکات را همیشه یک شیوه اجرا کنید ،البته به غیر از حرکات مادر مثل :پرس سینه ، نشر ،اسکوات ، خیلی از حرکات را کسی که مبتدی نیست خودش بهتر از همه می فهمد که در چه حالتی بیشترین بازدهی را دارد و فشاری به مفاصل و ستون فقراتش نمی آید . پس خودتان رو به سبک تمرین عادت ندید.

۲-کسی که در عضله خاصی مشکل دارد و نمی تواند به شکل مطلوب بسازدش اسرار در حرکت تکراری نکند.به عنوان مثال کسی که در قسمت بالا سینه ضعیف هست فقط نباید بالا سینه بزند، بلکه گاهی اوقات با تغییر در اندازه باز بودن دست و گرفتن هالتر، زمان رفت و برگشت ، زاویه دست باید تغییر صحیح به وجود بیاورد.

۳-همیشه سوپر ست ها کار آمد نیستند و فکر نکنید چون خیلی زحمت می کشید و عرق بیشتری می ریزید باید جواب بهتری بگیرید ، چرا که به سرعت بدن به یک نوع سیستم تمرینی عادت می کند. بیشتر از ۳۰ نوع سیستم تمرینی داریم ، با آن ها هم آشنا بشوید.

۴-همیشه شنیدیم که فقط سنگین وزنه زدن کافی نیست صحیح وزنه زدن هم شرطه ولی توجه نمی کنیم.

۵-دم و بازدم را با حرکت رفت و بازگشت تنظیم کنید .

۶-تمرین سخت و تغذیه مناسب نیمی از داستان هست ، استراحت بعد تمرین (recovery) نیمی دیگر.در زمان خواب بعد از نیم ساعت هورمون ها شروع به بیشترین میزان ترشح می کنند.

۷-تمرین های سخت را حتما" نباید اول تمرین انجام بدید،بلکه از زمان شروع تمرین بعد از ۴۵ دقیقه میزان تستسترون بدن به بیشترین میزان خود می رسد.

۸-در زمان افتادن فشار در تمرین آب قند یا نوشابه قندی نخورید، ۲ عدد هویج بجوید البته اگر در دسترس بود!

۹-مصرف مکمل خود علم خاص دارد و فکر نکنید هر مکمل گرانی را که هر کسی معرفی میکند باید خودسرانه مصرف کنید.مصرف صحیح و علمی به همراه نمودار مصرف بازده +۶۰% دارد و عوارض کمتر.

۱۰-الکل مصرف نکنید چون در متابولیسم بدن اختلال شدید ایجاد میکند و اگر خوردید تا ساعت ها قبل و بعد کربوهیدرات و مواد چرب مصرف نکنید.

۱۱-هر قندی در مواد غذایی قدرت چاق کنندگی زیاد ندارد. پس میوه بخورید.

کاظم زاده


 

منبع : تربیت بدنی چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.




















جستجو
زن ریحانه است (۱۲۰۱۰ بازدید)
مهارت حل مسئله (۵۴۵۷ بازدید)

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...