1- انجام امور مربوطه طبق دستورالعمل اجرایی
2- صدور احکام پرسنلی اعم از ارتقاء گروه ،تغییر عنوان،ماموریت ، مرخصی
3- همکاری مستمر با واحد تشکیلات و روشها در جهت انجام امور مربوط به طبقه بندی مشاغل
4- تشکیل کمیسیون استخدام و مصاحبه با داوطلبان در کمیسیون مربوطه
5- تهیه خلاصه پرونده و صورت برداری از اوراق برابر مقررات
6- رسیدگی به پیشنهاد و تقاضاهای پرسنل بخش برابر مقررات
7- صدور احکام بازنشستگی و تعیین حقوق بازنشستگی و یا وظیفه
8- انجام امور مربوط به تعاون بیمه و رفاه کارمندان
9- تهیه لیست و پیگیری بن سبد کالا از استان
10- شرکت در جلسات مختلف آموزشی و تصمیم گیری
11- پیش بینی احتیاجات پرسنلی سازمان متبوع و اقدام در مورد تامین این احتیاجات
12- مطالعه قوانین و مقررات استخدامی و اظهار نظر در مورد نحوه اجرا
13- پیگیری و پس خوراند طرح تکریم ارباب رجوع و تمدید ضوابط مستخدمین پیمانی