گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۲ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۳۰ مورد

تعداد بازدید های دیروز : ۴۷۱ مورد

تعداد بازدید های هفته : ۲۴۱۷ مورد

تعداد بازدید های کل : ۱۰۶۳۴۰۲ مورد

پر بازدید ترین روز : ١٤٠١/٧/٢١ - ۱۴۸۸ مورد

دریافت حقوق بازنشستگی از طریق «بیمه دانشجویی» تأمین اجتماعی

یكشنبه ٣١ شهریور ١٣٩٨ ساعت ١٣:١٣ ب.ظ   ( بازدید : 241 نفر )


بیمه دانشجویی تأمین اجتماعی مثل سایر حق بیمه‌ها، در بازنشستگی لحاظ می‌شود و اگر شما در کارگاهی مشغول به کار شوید و به‌صورت غیرارادی از کار برکنار گردید، با دریافت نامه عدم نیاز کارفرما و ارائه قرارداد مکتوب به ادارات کار، مشمول دریافت حق بیمه بیکاری (معادل حداقل حقوق پایه ماهانه) از شش تا ۴۸ ماه خواهید بود.

به گزارش مفدا، سرپرست سابق سازمان تامین اجتماعی اواسط دی ماه ۹۷ بخشنامه بیمه دانشجویان دانشگاه‌ها را به همه واحدهای ستادی و ادارات کل استان های این سازمان ابلاغ کرد.

بیمه دانشجویی سازمان تأمین اجتماعی در اختیار کلیه دانشجویان مقاطع کارشناسی تا دکترای دانشگاه‌های کل کشور قرار گرفته است و دانشجویان می‌توانند با دریافت کد بیمه ۱۰ رقمی از طریق شعب سازمان تأمین اجتماعی در استان‌های کشور، از خدمات بیمه دانشجویی استفاده کنند و طبق ضوابط سازمان، در فرآیند دریافت خدمات بهداشتی، درمانی، از کارافتادگی و بازنشستگی قرار بگیرند.

در قسمتی از بخشنامه بیمه دانشجویان دانشگاه‌ها که از سوی سرپرست سازمان تأمین اجتماعی به ادارات کل استان‌های این سازمان ابلاغ شده آمده است: «به منظور تعمیم و گسترش پوشش بیمه به آحاد افراد جامعه، دانشجویان دانشگاه‌ها با ارائه کارت دانشجویی معتبر بر اساس درآمد مبنای پرداخت حق بیمه که از ١‏‏‏ / ١ برابر حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار کمتر نخواهد بود، از تاریخ ۳۱ شهریور مشمول مقررات مربوط به قانون بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد قرار گرفته‌اند و می‌توانند با بیمه پردازی تحت پوشش این سازمان قرار بگیرند.»

محمدحسن زدا قائم مقام سازمان تامین اجتماعی در صفحه اینستاگرامی خود فیلم کوتاهی تحت عنوان "دانستنی‌های تامین اجتماعی" از دریافت حقوق بازنشستگی با بیمه دانشجویی منتشر کرده است.

وی با بیان اینکه امکانی فراهم شده تا دانشجویان نیز بتوانند خود را بیمه کنند گفت: گاهی سوالاتی پرسیده می‌شود مبنی بر اینکه اگر دانشجو دفترچه بیمه داشته و تحت تکفل والدین خود باشند دیگر نیازی به بیمه شدن ندارد؟ پاسخ این است که بهره مندی از دفترچه بیمه تحت تکفل پدر، فقط یک فرصت درمانی است و فرزندان در آینده حقوق بازنشستگی ندارند.

زدا در ادامه افزود: دانشجویان می‌توانند برای بیمه کردن خود به صورت کامل به شعب سازمان مراجعه کنند و از مزایای مختلفی، چون مستمری در دوران بازنشستگی بهره‌مند شوند.

قائم مقام سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه سه مدل بیمه برای دانشجویان وجود دارد گفت: مدل اول با حق بیمه ۱۲ درصدی است و مزایای بازنشستگی دارد. مدل دوم حق بیمه ۱۴ درصدی دارد و شامل خدمات بازنشستگی و فوت می‌شود. مدل سوم نیز خدمات بازنشستگی، فوت و از کارافتادگی را در برمی‌گیرد.

تفاوت بیمه دانشجویی با بیمه‌های دیگر

فرق بیمه دانشجویی تأمین اجتماعی با دیگر بیمه‌نامه‌های موجود در بازار که در اختیار دانشجویان قرار دارد، این است که بیمه دانشجویی تأمین اجتماعی، هم پاسخگوی هزینه‌های خدمات بهداشتی و درمانی بیمه‌پرداز است و هم سابقهٔ بازنشستگی و خدمات بیمه بیکاری را شامل می‌شود، اما خدمات نقص عضو را شامل نمی‌شود.

مبلغ حق بیمه دانشجویی

اکنون شما می‌توانید با پرداخت مبلغ حداقلی بین ۱۵۰ تا ۲۵۰ هزار تومان، به‌عنوان دانشجو، به جمع بیمه‌پردازان سازمان تأمین اجتماعی بپیوندید و از مزایای آن درحین تحصیل استفاده کنید. این فرصتی فوق‌العاده است که درصورت نداشتن سابقهٔ بیمه، از همین فردا، نسبت به شروع آن اقدام کنید و بخشی از درآمد و هزینه‌های ماهانهٔ خود درطول تحصیل را صرف پرداخت حق بیمه کنید. شما ارزش این کار را در سال‌های پایانی منتهی به بازنشستگی خود درک خواهید کرد.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران، نرخ حق بیمه و حمایت‌های بیمه‌ای در «بیمه دانشجویان» تامین اجتماعی، همانند ضوابط بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد خواهد بود. نرخ حق بیمه ١٤ درصد (١٢ درصد سهم بیمه شده و ٢ درصد سهم دولت) شامل بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی، نرخ حق بیمه ١٦درصد (١٤درصد سهم بیمه شده و دو درصد سهم دولت) شامل بازنشستگی و فوت قبل و بعد از بازنشستگی و نرخ حق بیمه ٢٠ درصد (١٨ درصد سهم بیمه شده و دو درصد سهم دولت) شامل بازنشستگی، فوت و ازکارافتادگی است.


منبع : معاونت دانشجویی و فرهنگی چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.




















جستجو
زن ریحانه است (۱۱۲۱۶ بازدید)
مهارت حل مسئله (۵۳۹۳ بازدید)

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...