parcham مهار تورم، رشد تولید

انقلاب اسلامی که به برکت نفس قدسی حضرت امام (ره) و خون مطهر شهدای والا مقام به ثمر نشست ، حاصل دگرگونی فرهنگی و بیداری و احساس مسئولیت آحاد جامعه و به خصوص قشرجوان و دانشجو بود . جوانان با الهام از معنویت و روشنگری برخاسته از تفکر انقلاب اسلامی که در اندیشه و کلام امام (ره) آشکار است، ساختار فرهنگی ، سیاسی و اجتماعی کشور را دگرگون نموده و عرصه جدیدی را در تاریخ فرهنگ بشری گشودند.

دانشگاه ها ، به تحقیق ، یکی ازارکان مؤثر در حرکت انقلاب و تنویر افکار مردم محسوب می شوند و اهمیت نقش دانشجویان به عنوان نخبگان نسل جوان در مراحل مختلف پیروزی انقلاب ، تثبیت نظام و دفاع از آن انکار ناپذیر است . از این روی ، مسائل فرهنگی دانشگاه ها و صیانت از جایگاه و منزلت رفیع آنها همواره به عنوان یکی از محورهای اصلی در کلام امام (ره) و رهنمودهای مقام معظم رهبری ( مدّ ظلّه ) مورد عنایت خاص بوده است .

پاسداری از جایگاه رفیع دانشگاه و کمک به سالم نگهداشتن محیطهای آموزشی و پژوهشی و تأمین حقوق عمومی دانشگاهیان ، از طریق ترغیب دانشجویان به حفظ کرامت دانشجویی و مقابله با بی نظمی ، هنجار شکنی و نادیده گرفتن حقوق فردی و اجتماعی دیگران از اهداف مهمی محسوب می شوندکه کمیته های انضباطی در راستای کمک به تحقق آنها تشکیل می گردد . بدیهی است باوجود اعضای دانشمند و دانشجو در ترکیب شورای کمیته ها ، توجه به شیوه های برخوردصحیح و عالمانه با تخلفات دانشجویی و رعایت تقوا در امر قضاوت و تصمیم گیری ، جزواصول اساسی و خدشه ناپذیر این شورا ها تلقی می شوند.

برخورد سطحی با تخلفات دانشجویان و صدور حکم بدون توجه به اثرات تبعی آن بر روابط خانوادگی و اجتماعی دانشجو و تأثیر تربیتی و فرهنگی آن در افراد مختلف یا دیگر دانشجویان ، پیامد مثبتی در راستای رسیدن به جامعه ای با تخلفات کمتر به همراه نخواهد داشت . بنا بر این ،ضروری است که در صدور احکام انضباطی ، آثار تبعی اجرای احکام نیز مد نظر قرار گرفته و به گونه ای تصمیم گیری و عمل شود که اثرات منفی برخوردها به حداقل کاهش یابد . اتخاذ شیوه های تربیتی و تذکر آمیز در کنار صدور احکام مناسب و مؤثر ظرافت خاصی را می طلبد که در این رابطه صدور احکام تعلیقی نقش مهمی در نیل به اهداف تربیتی کمیته های انضباطی ایفا خواهد نمود.

پرهیز از استفاده ابزاری ازکمیته های انضباطی در واکنش به اعتراضات و ناخرسندی دانشجویان نیز مورد تأکید است . ایجاد و حفظ جوّ صمیمیّت ، تفاهم و اعتماد ، از طریق حل و فصل مسائل دانشجویان و پاسخگویی به مشکلات و پرسشهای آنان ، نیازمند سعه صدر و پذیرش فضای انتقاد و گفتگواست. در نتیجه ، گریز از پاسخگویی به دانشجو و توسل به برخورد انضباطی صرف ، نتایج زیانباری را به همراه داشته و موجب کاهش اعتماد دانشجو به این نهاد ارزشمند خواهد شد .

در هرحال ، شورای انضباطی، به عنوان نهادی حساس در مجموعه معاونت دانشگاه ، موظف است که ضمن انجام مسؤلیت خود در رسیدگی به تخطی دانشجویان از منش دانشجویی و اخلاق متعالی ، وظایف اساسی دانشگاه در راستای رشد استعدادهای دانشجویان و تقویت روحیه استقلال و اعتماد به نفس در آنان را مد نظر داشته و ازهرگونه برخوردی که موجبات تحقیر و توهین به دانشجو را فراهم می کند ، اجتناب ورزد . هر چند ، در مواردی ، تنبیه ، اجتناب ناپذیر است . اما ، با تأکید به پرهیز از هرگونه تجسس وتفتیش ، ضرورت دارد که این برخورد ، توأم با حفظ آبرو و حیثیت اجتماعی دانشجو باشد.از اولین مراحل تذکر و ارشاد آغاز شده و زمینه اجتناب از تخلف و میل به اصلاح را درفرد خاطی و محیط ایجاد نماید.

بجنورد: خیابان شهریار ، بعد از بیمارستان امام علی(ع)، طبقه فوقانی دانشکده پرستاری، شورای انضباطی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی

  • 1396/09/08 - 09:12
  • - تعداد بازدید: 136
  • - زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZBSb

برگزاری کارگاه آموزشی پروپوزال نویسی

کارگاه آموزشی پروپوزال نویسی ویژه دانشجویان رشته‌های بهداشت در دانشکده بهداشت روز پنجشنبه 2 آذر ماه سال 1396برگزارگردید.

به گزارش مفدا خراسان شمالی، سرپرست کمیته تحقیقات دانشجویی دانشکده با اعلام این خبر اظهار کرد: «کارگاه آموزشی پروپوزال نویسی با هدف آشنایی با ساختار و نحوه نگارش پروپوزال ویژه دانشجویان دانشکده در رشته های بهداشت عمومی، مهندسی بهداشت محیط و مهندسی بهداشت حرفه ای، در سالن دانش دانشکده بهداشت برگزار گردید.»

 "فرانک فیروزفر" بیان کرد: «کمیته تحقیقات دانشجویی دانشکده با هدف آموزش و ارتقای سطح علمی و توانمندی‌های عملی دانشجویان، از طریق برگزاری کارگاه های مورد نیاز دانشجویان خواهد پرداخت.»

عضو هیات علمی دانشکده بهداشت خاطرنشان کرد: «در کارگاه  2 روزه پروپوزال نویسی، اساتید و اعضای محترم و مجرب هیئت علمی  آموزش قسمت های مختلف را برعهده داشتند که به صورت تئوری و عملی برگزار گردید، به گونه ای که بعد از طرح هر موضوع به صورت تئوری، کار عملی به صورت گروهی و زیر نظر اساتید  انجام می گردید و گام به گام پروپوزال توسط شرکت کننده ها تکمیل می گردید.

در هر مرحله و نیز در پایان دوره ، هر یک از گروه ها به ارائه گزارش کار (پروپوزال کامل شده زیر نظر هماهنگ کننده گان دوره)، پرداخته و اشکالات کار مطرح و بازخورد مناسب به آنها داد شد.

روز دوم کارگاه  که با تدریس  اساتید مجرب دانشکده بهداشت دکتر حمید رضا محدث حکاک، دکتر مهدی قربانیان و مهندس حسین لشگردوست برگزار گردید،  37 نفر از دانشجویان دانشکده  در رشته های مختلف  شرکت داشتند.

عضو هیات علمی دانشکده بهداشت خاطرنشان کرد:  گواهی معتبر پایان‌ دوره برای دانشجویان صادر خواهد شد.

  • گروه خبری : معاونت دانشجویی و فرهنگی
  • کد خبر : 17876
کلمات کلیدی
تنظیمات قالب
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید