گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۰ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۷۲ مورد

تعداد بازدید های دیروز : ۳۱۲ مورد

تعداد بازدید های هفته : ۲۷۱۵ مورد

تعداد بازدید های کل : ۱۰۶۴۸۱۱ مورد

پر بازدید ترین روز : ١٤٠١/٧/٢١ - ۱۴۸۸ مورد

محمد مهدی بحرالعلوم: نرخ مشارکت دانشجویان در جشنواره قرآن از مشارکت مردم در فعالیت‌های قرآنی بیشتر است

یكشنبه ١٤ مهر ١٣٩٨ ساعت ١٢:٢٩ ب.ظ   ( بازدید : 229 نفر )


رییس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت نرخ مشارکت دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت را یازده درصد از کل دانشجویان علوم پزشکی اعلام کرد و افزود: این آمار از نرخ مشارکت عموم جامعه در فعالیت‌های قرآنی بیشتر است؛ اما راضی نیستیم و تلاش می‌کنیم شرایطی مهیا شود که همه دانشجویان در جشنواره قرآنی به نوعی مشارکت کنند و به آن واکنش مثبت نشان دهند و در حال حرکت به سمت این مسیر هستیم.

به گزارش مفدا،محمد مهدی بحرالعلوم رییس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت در حاشیه مسابقات بخش آوایی بیست و چهارمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت که ۱۰ تا ۱۲ مهرماه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزار شد، به خبرنگار مفدا گفت: جشنواره قرآن و عترت اکنون به توسعه و تعمیق قابل قبولی دست یافته و تعداد رشته‌ها، بخش‌ها و شرکت کننده‌های هر سال افزایش یافته است. قانع شدن به آنچه که هستیم باعث رکود است، بنابراین هر سال از دانشگاه‌ها در مورد نحوه برگزاری جشنواره نظرسنجی و برای بهبود روند برگزاری جشنواره برنامه‌ریزی می‌کنیم.

وی در ادامه افزود: همچنین در ستاد، شورایی از افراد صاحب نظر در دانشگاه‌ها و سطح کشور برای تدوین آیین نامه دوره بعد تشکیل شده که از آنها در مورد نحوه اجرای جشنواره مشورت می‌گیریم. برای تدوین آیین نامه دور بعد نظرات استادان دانشجویان و کارکنان را اخذ کرده‌ایم و از دانشگاه‌ها خواسته‌ایم که نظرات و پیشنهادهای خود را به ستاد ارسال کنند؛ تاکنون برخی از دانشگاه‌ها پیشنهاداتشان را ارسال کرده‌اند. در روزهای آینده افرادی را برای تدوین آیین نامه دور بیست و پنجم دعوت می‌کنیم.

رییس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت افزود: به نظر می‌رسد باید در رشته‌هایی از جشنواره حذف و اضافه صورت گیرد. البته به دلیل لزوم انطباق رشته‌های این جشنواره با جشنواره ملی تغییرات زیادی نمی‌توانیم در آیین نامه ایجاد کنیم اما انشاالله دوره بیست و پنجم بهتر از دوره بیست و چهارم برگزار خواهد شد. این جشنواره چند ده هزار نفر مخاطب دارد به طور طبیعی منتقدانی نیز خواهد داشت بنابراین پیشنهادات را بررسی ‌و در حد توان اعمال می‌کنیم.

بحر العلوم تصریح کرد: بر اساس آماری که از ثبت نام و حضور دانشجویان در این جشنواره وجود دارد، نرخ مشارکت دانشجویان وزارت بهداشت در جشنواره قرآن و عترت یازده درصد از کل دانشجویان علوم پزشکی است. این آمار از نرخ مشارکت عموم جامعه در فعالیت‌های قرآنی بیشتر است؛ اما راضی نیستیم و تلاش می‌کنیم شرایطی مهیا شود که همه دانشجویان در جشنواره قرآنی به نوعی مشارکت کنند و به آن واکنش مثبت نشان دهند و در حال حرکت به سمت این مسیر هستیم.

وی در تشریح شاخص‌های انتخاب میزبان جشنواره گفت: هر سال برای انتخاب میزبان جشنواره شاخص‌های مختلفی در نظر می‌گیریم. اولین شاخص وجود نیروی انسانی باانگیزه و توانمند است. دوم امکانات فیزیکی، شرایط اسکان و شرایط محل برگزاری مسابقات است. سومین شاخص بررسی و ارزیابی فضای مذهبی، سنتی و گردشگری استان است تا دانشجویان بتوانند در کنار شرکت در جشنواره زیارت و سیاحتی نیز داشته باشند. همدان در گردشگری سرآمد است و امسال مسوولان برگزاری جشنواره برنامه‌های متعددی برای بازدید از اماکن گردشگری و تفریحی همدان در نظر گرفته‌اند. چهارمین شاخص رفت و آمد آسان شرکت کنندگان به محل برگزاری جشنواره است که لازم است با کمترین هزینه انجام شود. معدل این شاخص‌ها مهم است و در مجموع باید امکانات دانشگاه مناسب باشد.

بحرالعلوم افزود: برای میزبانی سال آینده جشنواره مکاتباتی صورت گرفته و دانشگاه علوم پزشکی زنجان، دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دانشگاه علوم پزشکی کردستان برای میزبانی اعلام آمادگی کرده‌اند. ما به این دانشگاه‌ها سفر خواهیم کرد و در آبان ماه میزبان سال آینده را معرفی می‌کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا جشنواره بیست و چهارم در دو مرحله برگزار شد، بیان داشت: برخی صاحبنظران معتقدند که جشنواره باید در بیش از دو مرحله برگزار شود. شخصا معتقدم که برگزاری جشنواره در یک مرحله مناسب‌تر است. مقرر بود جشنواره در شهریور ماه در یک مرحله برگزار شود اما به دلیل تغییر معاون وزیر و مشکلات مربوط به بودجه، برگزاری جشنواره در آن زمان میسر نشد و برگزاری جشنواره به مهر ماه و سال تحصیلی موکول شد. با توجه به اسکان دانشجویان در خوابگاه‌ها در سال تحصیلی لازم بود اسکان شرکت کنندگان جشنواره در هتل انجام شود اما شرایط اسکان و هتلینگ شهر همدان با توجه به تعداد کل راهیافتگان به مرحله نهایی جشنواره محدود بود. سناریوهای مختلفی برای مدیریت این شرایط مطرح شد که در نهایت مقرر شد که جشنواره در دو مرحله برگزار شود. در جمع بندی نهایی به این نتیجه رسیدیم که بخشی از جشنواره را دهم تا دوازدهم مهر و مرحله بعدی جشنواره را هفتم تا دهم آبان برگزار کنیم.


منبع : معاونت دانشجویی و فرهنگی چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.




















جستجو
زن ریحانه است (۱۱۲۲۳ بازدید)
مهارت حل مسئله (۵۳۹۳ بازدید)

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...