گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۹ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۸۰ مورد

تعداد بازدید های دیروز : ۵۹۹ مورد

تعداد بازدید های هفته : ۲۹۷۱ مورد

تعداد بازدید های کل : ۱۰۶۵۸۷۲ مورد

پر بازدید ترین روز : ١٤٠١/٧/٢١ - ۱۴۸۸ مورد

در دومین نشست مجمع دبیران شوراهای صنفی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی مطرح شد؛ «رفاه و دانشجو» در صندوق رفاه دانشجویی، دیده می‌شود/مهمترین مسئله امروز در دانشگاه‌ها خوابگاه است

یكشنبه ٧ مهر ١٣٩٨ ساعت ٩:٥ ق.ظ   ( بازدید : 80 نفر )


دومین نشست مجمع دبیران شوراهای صنفی دانشجویان دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور از سه‌شنبه دوم شهریورماه به مدت سه روز در مجتمع فرهنگی، آموزشی توریست توس مشهد در حال برگزاری است. در نخستین روز این نشست معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت، مدیر کل دانشجویی و رئیس صندوق رفاه دانشجویان با حضور در این جمع دانشجویی پای صحبت‌ها و دغدغه‌های دبیران شوراهای صنفی نشستند و به سوالات آنان پاسخ گفتند. تاکید بر رفاه دانشجویان و مساله خوابگاه‌ها به عنوان یکی از مهمترین مسائل صنفی دانشجویان از جمله محورهای این گفتگوها بود.

به گزارش مفدا،  در ابتدای مراسم روز نخست، دکتر محمدرضا دارابی، رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این که شوراهای صنفی یکی از زیباترین امور مشارکت مدنی دانشجویان در مسائل خودشان است، بیان داشت: امام راحل می‌فرمایند «سرنوشت کشور در دانشگاه مشخص می‌شود و دانشگاه کارخانه انسان‌سازی است» که این اهمیت بی بدیل نقش دانشگاه را در جامعه می‌رساند. ماحصل و برون‌ده دانشگاه‌ها افرادی هستند که در جایگاه‌های مختلف کشور در قوای مقننه، مجریه و قضائیه در مسند امور قرار می‌گیرند.

 وی با بیان این که فاصله ما و شما فاصله زمانی است، تصریح کرد: روزی شما در این جایگاه قرار خواهید گرفت و مسند امور کشور را به دست خواهید داشت. حضور دانشجویان در شوراهای مختلف دانشجویی اعم از شوراهای دانشجویی، کمیته‌های مشورتی، کمیته‌های تحقیقات‌دانشجویی، کمیته‌های علمی، شوراهای صنفی و شوراهای خوابگاهی مبین این است که دانشجویان در تعیین سرنوشت خود سهیم و شریک باشند و بتوانند در تصمیم گیری‌ها مشارکت کنند و در ادامه آماده ورود به بازار کار شوند.

دارابی تصریح کرد: در دانشگاه علوم پزشکی مشهد حدود  ۲۴ درصد دانشجویان خوابگاهی هستند، یعنی حدود دو هزار و ۵۰۰ نفر دانشجوی خوابگاهی دختر و پسر وجود دارند که برای تمامی این دانشجویان خوابگاه تهیه شده است. در این محیط باید برنامه‌های متنوعی وجود داشته باشد و شوراهای صنفی باید نقش بی‌بدیل خود را در مشارکت در امور مربوط به دانشجویان نشان دهند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد خطاب به دبیران شوراهای صنفی دانشجویان دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی، بیان داشت: در مسیر وظایف خود مشکلات، تنگناها، سختی و چالش‌های پیش‌روی دانشگاه‌ها را نیز در نظر بگیرید. زیرا عمدتاً مدیران دانشگاه دوست دارند بهترین محیط را به لحاظ رفاهی، فرهنگی، اجتماعی و حتی سیاسی در اختیار دانشجویان قرار دهند تا جامعه دانشجویی شاد،  سرحال و پویا باشد؛ اما شرایط کشور بسیار سخت است و به جهت مالی در یک جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم.

بیان دغدغه‌های صنفی دانشجویان؛ از مشکلات خوابگاهی تا حمل و نقل

در ادامه این نشست دبیران شوراهای صنفی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور به مدت چهار ساعت به بیان مشکلات مختلف خود در «حوزه خوابگاهی و ساخت خوابگاه» نظیر خوابگاه‌های در دست ساخت، کیفیت ساخت پایین خوابگاه‌ها، مخاطرات خوابگاه‌های قدیمی، کمبود ظرفیت خوابگاه‌های دانشگاهی، نبود خوابگاه در دانشگاه، نبود خوابگاه‌های متاهلی، واگذاری خوابگاه به دیگر بخش‌های دانشگاهی و  اعتبارات محدود ساخت خوابگاه پرداختند و موضوعات مربوط به حوزه «تغذیه» نظیر قیمت بالای غذای دانشجویی، کیفیت غذای دانشجویی، نبود غذای نیم پرس در دانشگاه، امکان ارائه غذا با چند منو و ارائه نشدن غذا در روزهای پنج شنبه و جمعه را نیز مطرح کردند.

از دیگر موضوعات بیان شده از سوی دبیران شوراهای صنفی دانشجویان علوم پزشکی کشور می‌توان به موضوعات مربوط به«وام‌های دانشجویی» نظیر وضعیت وام‌های اعطایی از سوی صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت و مشکلات مربوط به «حوزه آموزشی دانشجویان»، «حمل و نقل» و ... اشاره کرد.

 

شورای صنفی در مسیر تحقق مطالبات صنفی و رفاهی دانشجویان تلاش می‌کند

 در ادامه این نشست رحمان خدابنده لو مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت با تأکید بر اینکه شورای صنفی به عنوان یک نهاد دانشجویی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به مقبولیت و جایگاه واقعی خود رسیده است، گفت: رسالت شما دبیران و اعضای شوراهای صنفی در احقاق حقوق دانشجویان و پیگیری مطالبات آنها، بسیار خطیر است.

مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه برخی افراد تلاش دارند از طریق جایگاه شورای صنفی دانشگاه‌ها و در مسیر انتخابات این نهاد دانشجویی، استفاده‌ها و بهره‌های سیاسی ببرند، اظهار کرد:  باید خیلی هوشیار و مراقب باشیم  تا دیگران نتوانند از جایگاه این شورا سوء استفاده کنند و اگر ما نتوانیم از حریم و جایگاه شورای صنفی حفاظت و نگهداری کنیم و در قالب این شورا وارد فضاهای سیاسی شویم، در آینده ضررش به خود ما و شورا بر می‌گردد. تلاش کنید که صرفا در مسیر فعالیت‌های شورای صنفی و خدمت به دانشجویان و نه به خاطر منافع سیاسی حرکت کنید. شوراهای صنفی در دانشگاه‌ها به محبوبیت و مقبولیت زیادی رسیده‌اند و اکنون حدود سه هزار نفر دانشجو در دانشگاه‌ها عضو این نهاد دانشجویی هستند و در مسیر تحقق نیازها، خواسته‌ها و مطالبات صنفی و رفاهی دانشجویان، تلاش می‌کنند.

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: امیدوارم بتوانیم در این نشست سه روزه که در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) در حال برگزاری است، با همفکری، همکاری و هم‌اندیشی، اقدامات مثبتی در دانشگاه‌ها انجام دهیم. امید است در این چند روز که در شهر مقدس مشهد هستیم، بتوانیم با فکر، ایده واندیشه نو، در مسیر احقاق حقوق صنفی و رفاهی دانشجویان و پیگیری مطالبات قشر دانشجو، به سمت توسعه و پیشرفت حرکت کنیم و با دستاورد خوبی از این نشست سه روزه، به شهرهای خود برگردیم.

متن کامل صحبت‌های خدابنده‌لو را اینجا بخوانید.

شما دانشجویان در حال تمرین مدیریت هستید

ادامه این نشست به سخنرانی مهندس رحیمی؛ رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت اختصاص داشت.

وی در ابتدا خطاب به دبیران شوراهای صنفی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی، بیان داشت: تیمی که در صندوق رفاه کار می‌کند تمام تلاش خود را انجام می‌دهد که در صندوق رفاه دانشجویی، «رفاه و دانشجو» دیده شود و به همکاران خود نیز گفته‌ام فعالیتی که در صندوق رفاه اتفاق می‌افتد اگر خروجی‌اش به رفاه دانشجو نرسد دچار ایراد است.

رحیمی همچنین تصریح کرد: در عرصه مدریت کشور برخی شرکت‌ها که امروزه جایشان در کشور ما بسیار خالی است و مبنای دانش بنیانی و استارت‌آپی دارند و تبدیل به یک شرکت بسیار بزرگ می‌شوند، خالی است. شما در این دورهمی‌ها است که تمرین مدیریتی می‌کنید و در آینده از میان شما، معاونان وزارت بهداشت بیرون خواهد آمد و نسلی کنار می‌رود و نسلی در این جا خواهد نشست و پاسخ دهنده به نسل بعدی خود خواهد بود.

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت گفت: این که ما یک دانشجو را ایده‌پرداز و خلاق بدانیم بسیار درست است اما این که دانشجو را رویا پرداز کنیم بسیار غلط است.

وی افزود: همیشه تکرار می‌کنیم  که توجه به حوزه فرهنگی و دانشجویی مهم است اما اگر مهم است در بودجه سال ۹۹ که در حال تدوین بودجه هستند و اتفاقا اصلاح ساختاری هم دارد، بودجه را با رقم های کم جدا کنند. این خواسته وزیر محترم بهداشت است که بودجه فرهنگی و دانشجویی را از ردیف بودجه آموزش جدا کنیم.

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت با بیان این‌که  به واقع بنا داریم از ایده‌هایی که کمک به بهتر شدن فرآیندهای اجرایی می‌کند حمایت کنیم، بیان داشت: چه اشکالی دارد در حالی که تجهیزات و امکانات را از شرکت‌های دیگر خریداری می‌کنیم بیاییم و این موارد را از شرکت‌های دانش‌بنیان دانشجویی وزارت بهداشت بخریم؟ چه عیبی دارد از قهرمان‌های ورزشی که در ساختار دانشجویی وزارت بهداشت حضور دارند حمایت کنیم و این کار را خواهیم کرد و بخشی از منابع را به سمت شرکت‌های دانش بنیان ببریم که در فرمایشات مقام معظم رهبری، سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، بیانیه گام دوم انقلاب و برنامه ششم توسعه بر آن تاکید شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به شرایط سخت اقتصادی موجود اشاره کرد و گفت: امسال از جهت تأمین منابع مالی تعیین شده در بودجه کشور سال سخت پیش‌روی داریم اما با تلاش و مدیریت صحیح منابع حتماً با کمترین عوارض و کاستی طی خواهد شد. جامعه ما پر از امید و آرزو است و این کشور چه در پنهان و چه در آشکار، بزرگ و صاحب دارد و اراده‌هایی که دست بزرگان ما را گرفتند و تا اینجا کشور را پیش‌برده‌اند؛ آینده را برای این کشور مترتب خواهند کرد.

متن کامل صحبت‌های رئیس صندوق رفاه را اینجا بخوانید.

 

بخشی از کسری بودجه تغذیه دانشگاه‌های علوم پزشکی جبران می‌شود
ادامه این جلسه به سخنرانی دکتر سیما سادات لاری؛ معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت اختصاص داشت.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در جمع دبیران شوراهای صنفی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با اشاره به اینکه موضوع «تغذیه دانشجویان» یکی از مسائل و چالش‌های فعلی دانشگاه‌های علوم پزشکی است، گفت:با رایزنی‌های به عمل آمده با سازمان برنامه و بودجه کشور، به ما قول داده‌اند بخشی از کسری بودجه تغذیه دانشگاه‌ها از مسیر هدفمندی یارانه‌ها جبران شود و انشاءالله باتحقق این امر، می‌توانیم مشکل خیلی از دانشگاه‌ها را در حوزه تغذیه مرتفع کنیم.

لاری بر لزوم برنامه‌ریزی جدی و دقیق برای بودجه سال ۹۹ معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: در خصوص بستن بودجه سال ۹۹ معاونت، جلسات متعددی با مسؤولان و کارشناسان معاونت توسعه برگزار کردیم و بحث و تبادلاتی در حوزه بودجه صورت گرفت و صحبت‌هایی بین ما و مسؤولان معاونت توسعه رد و بدل شد و قطعا پتانسیل‌های خوبی در حوزه تخصیص بودجه در معاونت فرهنگی ودانشجویی وجود دارد که با جدیت پیگیر آن هستیم.

وی با اشاره به اینکه دو ماه دیگر باید بحث بودجه سال ۹۹ را در معاونت جمع بندی کنیم، اظهار کرد: برای جمع بندی بودجه معاونت تیم متخصص کارشناسی تشکیل داده‌ایم و دراین مسیر از معاونان مختلف وزارت بهداشت کمک گرفته‌ایم و تلاش می‌کنیم از ظرفیت‌های قانونی خود برای تفکیک بودجه معاونت فرهنگی ودانشجویی و افزایش آن استفاده کنیم. وزارت علوم درآمدی که از دانشگاه‌های انصرافی کسب می‌کند را از حالت عمومی به اختصاصی تبدیل کرده و آن را قابل برداشت کرده است و ما هم در وزارت بهداشت باید تلاش کنیم تا این درآمد را از حالت عمومی به اختصاصی تبدیل شده و یک منبع درآمدی برای معاونت فرهنگی ودانشجویی ایجاد شود.

وی از شورای صنفی به عنوان یکی از نهادهای مستقل و مشروع دانشجویی یاد کرد و گفت: شما دبیران شورای صنفی با رأی و نظر دانشجویان انتخاب شده‌اید و باید در مسیر فعالیت‌های شورای صنفی و پیگیری مطالبات و خواسته‌های صنفی و رفاهی دانشجویان، با مسؤولان ومدیران دانشگاه‌ها تعامل خوب و سازنده‌ای داشته باشید. برگزاری دومین نشست مجمع دبیران شوراهای صنفی دانشگاه‌ها در مشهد حاصل زحمات و تلاش شما دوستان بود که امیدوارم دستاوردهای خوبی بر جای بگذارد.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت به احداث ۲۱ خوابگاه دانشجویی ساخته شده بر اساس سند خوابگاه استاندارد اشاره کرد وگفت: ۱۸ خوابگاه ناتمام در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی داریم که اکثر آنها حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند که ساخت این طرح‌های عمرانی یا متوقف یا با رشد کمی در حال انجام است که باید تلاش کنیم از طریق تأمین منابع لازم، این پروژه‌های نیمه تمام را به سرانجام برسانیم. باید از طریق وام‌ها سرعت ساخت این طرح‌ها را افزایش دهیم و در تلاش هستیم با رایزنی‌ها با معاون توسعه وزارت بهداشت، بخشی از منابع را از طریق دریافت وام به دست آوریم.

متن کامل صحبت‌های معاون وزیر بهداشت را اینجا بخوانید.

در ادامه، مراسم تقدیر از شورای مرکزی و هیأت نظارت شوراهای صنفی دانشجویان در حالی برگزار شد که دکتر محمدرضافراهانی، معاون فرهنگی و دانشجویی سابق وزارت بهداشت به جمع حضار اضافه شد و در حلقه دبیران شورای صنفی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی قرار گرفت.

در این مراسم از محمد حسین خان جانی، عضو هیأت نظارت و دبیر شورای صنفی سابق دانشگاه علوم پزشکی همدان، سید وحید حسینی، عضو هیأت نظارت و دبیر شورای صنفی سابق دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، علیرضا مرزبان، عضو هیأت نظارت و دبیر شورای صنفی سابق دانشگاه علوم پزشکی کرمان، ودود نوروزی، عضو هیأت نظارت و دبیر شورای صنفی سابق دانشگاه علوم پزشکی تبریز، علی پروهان، عضو هیأت نظارت و دبیر شورای صنفی سابق دانشگاه علوم پزشکی تهران،  علیرضا حاتمی، عضو هیأت نظارت و دبیر شورای صنفی سابق دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و محمد جودکی عضو شورای مرکزی و دبیر شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی اهواز با حضور دکتر لاری، دکتر فراهانی، مهندس رحیمی، مهندس خدابنده‌لو و حجت الاسلام ابراهیمی تقدیر به عمل آمد.

در جنبش دانشجویی یکی از نکات مهم انتقال تجربه به یکدیگر است

پایان بخش این مراسم تقدیر از زحمات و تلاش‌های پنج ساله دکتر محمدرضا فراهانی، معاون سابق فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت بود. وی در این مراسم، بیان داشت: لازم می‌دانم به همه شما که مورد اعتماد دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور بودید و در دو مرحله به عنوان دبیر شورای صنفی دانشگاهتان انتخاب شدید تبریک بگویم. از زحمات صمیمانه دلسوزانه و عالمانه شما که با یک احساس مسؤولیت عمیق نسبت به مشکلات صنفی دانشگاه‌ها همراه است، تشکر کنم.

وی ادامه داد: از همه دبیران ادوار گذشته و دوره قبلی شورای مرکزی مجمع دبیران شورای صنفی و دبیر کل تشکر می‌کنم.  شش ماه دیگر این تجربه که ما در شوراهای صنفی داریم پنج ساله شود. در این چهار سال من فکر می‌کنم به اندازه ۲۰ سال، عقب افتادگی‌هایی که در حوزه شوراهای صنفی بود و این شوراها تعطیل بود جبران شد و باید گفت حرکت خیلی ظریفی بود که دوستان انجام دادند.

فراهانی گفت: روزی که ما اراده کردیم که این کار اتفاق بیفتد و شوراهای صنفی در دانشگاه‌ها ایجاد شود، من در شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد هجمه شدید قرار گرفتم و متهم شدم به این که به دنبال ایجاد تنش در دانشگاه‌ها از طریق شوراهای صنفی هستم. این یعنی یک نگاه بد به مشارکت دانشجویی و حاکی از عدم اعتماد به دانشجویان است و گویای این است که تصور می‌کنند دانشجو درک درستی نسبت به واقعیات جامعه ندارد.

معاون سابق فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت ابراز داشت: در حالی که ما در هفته دفاع مقدس هستیم من اعلام می‌کنم که افرادی توانستند این جنگ را اداره و صفحه درخشانی از تاریخ جمهوری اسلامی را به وجود آورند که در سن و سال شما بودند. یعنی میانگین  سنشان بین ۱۵ تا ۱۷ سالگی بود و این‌ انسان‌ها، کسانی بودند که تنها جنگی را در ایران اداره کردند که یک وجب از خاک کشور را از دست ندادیم.

وی بیان داشت: این افراد به مدیریت جوانان اعتقاد نداشتند و شاید به چیز دیگر اعتقاد داشتند. مدل دموکراسی یک تجربه بشری است که ما در حکومت اسلامی آن را پذیرفتیم و جمهوریت، بخشی از قانون اساسی ما است که حاصل تجربه بشری در این ۴۰۰ سال است. حاکمیت مردم بر سرنوشت خود، اقتضائاتی دارد و نمی‌شود بگوییم مردم، سالار باشند بدون وجود احزاب زیرا این در حقیقت شعار است. دموکراسی با احزاب و نهادهای مدنی شکل می گیرد،  معنای دموکراسی این نیست که برویم پای صندوق رای، رای دهیم آن هم به افرادی که نمی‌دانیم چه شناسنامه‌ای دارند و در پایان چهار سال چه مسؤولیتی را بر عهده می‌گیرند.

فراهانی افزود: در غرب اگر احزاب هستند و دموکراسی وجود دارد، آن حزب مسؤولیت می‌پذیرد و اگر یک دوره بد عمل کند، چندین دوره می‌تواند از حکومت خارج شود. شوراهای صنفی هم یکی از این نهادهای مدنی هستند. به واقع ما در دانشگاه نمی‌توانیم در فرآیندهایی که به معیشت و رفاه و زندگی شما مربوط است تحول ایجاد کنیم مگر این که مشارکت شما را جلب کنیم.

معاون سابق فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت گفت: روزی که از شوراهای صنفی می‌ترسیدند شاید یک دلیلش این بود که وقتی تشکل‌ها ساخته می‌شوند قدرت پیدا می‌کنند و می‌توانند تاثیر گذار باشند. شاید این افراد از مشارکت دانشجویان بر روندهای زندگی دانشگاهی خود می‌ترسیدند. شورای صنفی شکل گرفت و من خوشحالم در یک دوره چهار ساله مانند تشکل دانشجویی و حتی قدرتمند تر در حوزه‌هایی که به او مربوط است، ورود کرد.

وی افزود: این که در مورد خصوصی سازی در یک شب توئیت‌های شما ترند می‌شود و یا این که شما، درست در زمان لازم در خصوص افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان پزشکی ورود می‌کنید نشان از قدرت و هوشمندی شما است.  واقعا افرادی که دنبال این موضوع بودند دنبال منافع مردم نبودند. افرادی که سهمیه پنج درصدی و ۲۵ درصدی برای فرزندان ایثارگران درست کردند؛ ۱۳۲ نفر از میان خودشان از این سهمیه برای فرزندانشان استفاده کردند در چنین شرایطی این ورود بزنگاه نشان قدرت شما است.

فراهانی با بیان این که چند توصیه برای شما دارم بیان داشت: از میان شما که دبیران شورای صنفی دانشگاه خود هستید، تعدادی جدید و تعدادی از قبل در این جایگاه بوده‌اید. در جنبش دانشجویی یکی از نکات مهم انتقال تجربه به یکدیگر است. اگر شورای مرکزی و مجمع، تجربیات خود را به شما منتقل نکنند، شما در نقطه صفر هستید. و قدر این موقعیت را بدانید که نماینده ۲۱۰ هزار دانشجوی دانشگاه‌های علوم پزشکی هستید جمعیت نخبگانی بزرگی که می‌توانید در جای خود وارد شوید و جلوی انحراف را بگیرید. قدرت شما بیش از قدرت وزیر و نظام پزشکی است.

معاون سابق فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با بیان این که روی خط تعادل حرکت کنید گفت: برخی تعریف خود را با مخالفت معنا می‌کردند در حالی که باید اثباتی عمل کرد، نباید ابزار دست دولت یا دانشگاه باشید نقطه تعادل و تعامل را حفظ و از منافع دانشجویان دفاع کنید اما قهرآمیز برخورد نکنید تا این نهال چهار پنج ساله را قدرتمند کنید. این اولین حضور من در جمع دانشجویان بعد از نبود درمسؤولیت است و برای من حس نوستالژیک دارد. به واقع بهترین سال‌های عمر من همین پنج سالی بود که در خدمت دانشجویان بودم.

درمیان تشویق‌های جمع، سخنرانی دکتر فراهانی به پایان می‌رسد و با مشایعت دکتر لاری؛ دو معاون کنونی و سابق فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت برای ثبت عکس یادگاری دسته جمعی در محوطه مجمع فرهنگی، آموزشی توریست توس مشهد در حلقه دانشجویانی که چشم امیدشان توجه مسؤولان است، جمع شدند.


منبع : معاونت دانشجویی و فرهنگی چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.




















جستجو
زن ریحانه است (۱۱۲۲۵ بازدید)
مهارت حل مسئله (۵۳۹۳ بازدید)

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...