گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۸ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۲۲۸ مورد

تعداد بازدید های دیروز : ۵۳۳ مورد

تعداد بازدید های هفته : ۲۴۹۰ مورد

تعداد بازدید های کل : ۱۰۶۳۱۲۹ مورد

پر بازدید ترین روز : ١٤٠١/٧/٢١ - ۱۴۸۸ مورد

سرپرست دانشگاه تاکید کرد: نظارت بهداشتی بر توزیع نذورات در ایام اربعین حسینی

شنبه ٣٠ شهریور ١٣٩٨ ساعت ١٢:٤١ ب.ظ   ( بازدید : 249 نفر )


سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه در ایام ماه محرم و اربعین حسینی بیشتر نذورات شامل مواد غذایی و آشامیدنی می شود، بر تشدید نظارت واحد بهداشت محیط بر توزیع نذورات و موکب های عزاداری در این ایام تاکید کرد.

به گزارش مفدا خراسان شمالی، دکتر سید احمد هاشمی در کارگروه بهداشت و درمان و پدافند غیر عامل (سلامت در حوادث بلایا) دانشگاه علوم پزشکی، نظارت و پیشگیری از شیوع بیماری در جامعه را، یکی از اقدامات مهم پدافندی غیر عامل دانست.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش نذورات در ایام ماه محرم و اربعین حسینی، وظایف شبکه بهداشت و درمان سنگین تر است.

وی با بیان اینکه نظارت و کنترل بهداشتی از وظایف ذاتی دانشگاه علوم پزشکی است، حفظ سلامت و جلوگیری از مسمویت جامعه و عزاداران حسینی را یک اولویت دانست.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در همین راستا خواستار برگزاری جلسات و کمیته های مشترکی با دستگاه های متولی از جمله سازمان تبلیغات اسلامی و اداره اصناف و ... با دانشگاه به منظور نظارت بهداشتی بر اماکن مذهبی در ایام اربعین و هم افزایی متولیان امر شد.

گفتنی است در این جلسه مصوباتی از جمله ایجاد تیم های واکنش سریع در حوزه تخصصی پدافند غیر عامل، اورژانس بیمارستانی CBRNE در یکی از بیمارستان های تابعه دانشگاه، تجهیز حداقل دو دستگاه آمبولانس به تجهیزات  CBRNE، پیگیری جهت آزمایشگاه سیار، تمرین های دور میزی و عملیاتی با سناریو های محتمل الوقوع و ... بررسی و پیگیری شد.


منبع : معاونت دانشجویی و فرهنگی چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.




















جستجو
زن ریحانه است (۱۱۲۱۶ بازدید)
مهارت حل مسئله (۵۳۹۳ بازدید)

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...