گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۹ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۱۳ مورد

تعداد بازدید های دیروز : ۷۲۲ مورد

تعداد بازدید های هفته : ۳۲۵۵ مورد

تعداد بازدید های کل : ۱۰۶۶۶۲۷ مورد

پر بازدید ترین روز : ١٤٠١/٧/٢١ - ۱۴۸۸ مورد

اجرای طرح تربیت دانشجو معلم قرآن کریم در دانشگاه

چهارشنبه ٢٤ مرداد ١٣٩٧ ساعت ١٤:٥ ب.ظ   ( بازدید : 65 نفر )


معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه از برگزاری چهارمین دوره طرح تربیت دانشجو معلم قرآن کریم در دانشگاه خبر داد.

به گزارش مفدا خراسان شمالی دکتر"فریمان ابراهیم زاده" اظهار داشت: طی اجرای طرح دانشجو معلم دانشجویان بعد از یک دوره آموزشی در رشته های ترجمه،معارف ، حفظ و صحیح خوانی قرآن آموزش می بینند تا در دانشگاه ها جهت آموزش قرآن به عنوان معلم قرآن ارائه خدمت کنند.
وی با بیان اینکه این طرح از سال 95 همزمان با دانشگاه های سراسر کشور اجرایی شد افزود:هم اکنون 6 دانشجوی معلم قرآن آموزش دیده اند و در دوره چهارم نیز تعدادی دانشجو در حال آموزش هستند.
به گفته وی معلمان قرآن یک دوره کارورزی باید بگذرانند تا مدرک تدریس از وزارت بهداشت دریافت کنند.
دکتر"ابراهیم زاده" اظهار داشت: مخاطبان «طرح دانشجو-معلم قرآن کریم»، جوانان هستند و جوانان هم به لحاظ جسمی و روحی از توان لازم برخوردارند و می‌توانند
در فرایند یادگیری و آموزش مفاهیم قرآنی نقش خوبی را ایفا نمایند.
وی به شرایط شرکت‌کنندگان در طرح دانشجو - معلم قرآن کریم در رشته‌های حفظ قرآن، صحیح خوانی و ترجمه و مفاهیم قرآن اشاره کرد و افزود:شرایط دانشجویان در رشته حفظ قرآن کریم،حفظ حداقل ۵ جزء پیوسته از قرآن کریم،آشنایی با قرائت قرآن کریم( در حد ترتیل خوانی)،آشنایی عمومی با ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، بیان روان و علاقه‌مندی به معلمی قرآن کریم، اشتغال به تحصیل در زمان ثبت نام( حداقل باید ۳ نیمسال از سنوات تحصیلی دانشجویان باقی مانده باشد) است .
وی ادامه داد:در رشته صحیح خوانی قرآن کریم،آشنایی خوب در زمینه قرائت قرآن کریم ( در حد ترتیل خوانی)،آشنایی عمومی باترجمه و مفاهیم قرآن کریم،بیان روان و علاقه‌مندی به معلمی قرآن کریم،اشتغال به تحصیل در زمان ثبت نام( حداقل باید سه نیمسال از سنوات تحصیلی دانشجویان باقی مانده باشد) باید مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود:در رشته ترجمه و مفاهیم قرآن کریم آشنایی بر قرائت قرآن کریم( در حد فصیح خوانی)،تسلط بر ترجمه و مفاهیم قرآن کریم ودارا بودن بیان روان و علاقه‌مندی به معلمی قرآن کریم از مهمترین مواردی است که در این بخش مورد توجه است.


منبع : معاونت دانشجویی و فرهنگی چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.




















جستجو
زن ریحانه است (۱۱۲۳۰ بازدید)
مهارت حل مسئله (۵۳۹۳ بازدید)

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...